Antelope Canyon en The Horseshoe Bend

21 juni 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Hier het volledige verslag. Ik was iets te snel vanmorgen. De foto's volgens nog.

Vandaag vroeg onderweg om Antelope Canyon te bezoeken. Dit kan niet op eigen gelegenheid. Daarom hebben we een tour geboekt die begint in Page. Daar stappen we op een pick-up truck die op de achterkant 2 banken heeft bevestigd. Ik heb mijn twijfels of zo'n constructie in Nederland wel zou mogen.  Zeker omdat we met z'n tweeën in één gordel zitten. Afijn, na 20 minuten rijden komen we bij de canyon aan. Aan de buitenkant is nog niet zoveel te zien. Maar toen we eenmaal binnen waren. Geweldig om de lichtval in de canyon te zien. Door de gladde vorm van de canyon lijkt het gesteente zacht. Voor mij doet het buitenaards aan. Onze gids vertelt dat deze canyon is ontstaan doordat water en wind tientallen miljoenen jaren op ingewerkt hebben. En nog steeds heeft dit invloed, door bijvoorbeeld modderstromen komt er meer of minder zand op de bodem.

Na deze tour zijn we doorgereden naar de Horseshoe bend. Dit is een 300 meter diepe kloof uitgesleten door de Colarado river, die verderop ook de Grand Canyon heeft uitgesleten. Vanaf de parkeerplaats is het ruim een kilometer door mul zand en rotsbodem lopen. Vooral door de warmte, een dikke 30 graden was dat een pittige wandeling. Je moet echt tot aan de rand lopen om dit spektakel te kunnen zien. Maar dan wordt je aangenaam verrast. Ook dit hadden wij echt niet willen missen. Ook al stonden wij daar met massa's toeristen op de rand waarvan sommige echt hele enge capriolen uithaalde voor die mooie selfie.

Vannacht hebben we naast de ingang van Monument Valley overnacht en gaan zo verder richting Arches.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martin:
    23 juni 2018
    Geweldig om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben!geniet ervan

Groetjes Martin en Anne
  2. Henk Marijke:
    25 juni 2018
    geweldig wat mooi allemaal , lekker genieten samen . Gefeliciteerd met juli trouwdag , Liefs van ome Henk tante Marijke
  3. Arie en Bianca de Graaf:
    26 juni 2018
    Dank jullie wel, we genieten zeker hier.