De circel is rond.

5 oktober 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Gisteren bijna 500 km gereden om weer in Los Angeles te komen. Wij hebben voor de snelste route gekozen, dus alleen highway of freeway gereden. Onderweg kwamen we nog langs een Outlet centrum (vervelend) dus daar even pauze gehouden. Omdat we lekker op tijd bij ons motel waren besloten we 's avonds naar Venice Beach te gaan om de zon onder te zien gaan en om lekker te eten. Dat beide viel wat tegen, het was een beetje bewolkt hierdoor was de zon al uitzicht voordat hij onderging. Maar helemaal jammer was dat wij maar een beperkt aantal restaurants vonden. Of restaurants, meer snackbar-achtige tentjes.

Maar niet getreurd, vandaag was Universal Studios aan de beurt. Ook dit was weer een indrukwekkende dag waar we heel veel gezien hebben. Natuurlijk op een heel andere manier dan de andere parken. We zijn door elkaar heen geschud, nat geworden, verwonderd en zelfs een paar keer echt geschrokken. Globaal bestaat het park uit 3 dingen, een studio tour, een aantal shows en diverse attracties. Het gaat mij te ver om alles te omschrijven maar Transformers the Ride 3D was absoluut het hoogte punt van deze dag. Je had het gevoel dat je midden in de film was beland. Het begon al toen we binnenkwamen, het leek net een bunker maar dan met grote tv-schermen waar ons werd uitgelegd wat onze taak was. De Allspark (heel origineel) moest gered worden. We zaten in een karretje en die bewoog mee met de beelden in de film. Omdat het een 3D film was is het toch al intenser dan normaal. Maar omdat je ook mee hobbelt met het beeld én door de rook, het vuur en water vergat je zo dat je niet echt honderden meters naar beneden viel... Het is lastig te omschrijven maar in het kort, het was geweldig!

Zo nog één dag over, morgen gaan we in elk geval Hollywood bekijken. Verder zien we wel.