We did it!

16 maart 2015 - Coral Springs, Florida, Verenigde Staten

Ja hoor, het is gelukt. Wij hebben vandaag een vis gevangen. Niet heel erg bijzonder maar wel blij dat we wat binnen gehengeld hebben. Het was geen goede dag of misschien voor de vissen een uitstekende dag. Maar toch zijn onze kapitein en zijn maat er in geslaagd om vis te vinden. Wij hadden de boot samen met één andere man voor de ochtend gehuurd. Buiten het vissen was het varen ook erg leuk. De oceaan was kalm, het weer was heerlijk en wij hadden een prachtig uitzicht van Fort Lauderdale tot aan het noorden van Miami. De eerste vis die aan boord kwam was een wahoo van ongeveer meter. Daar was ik best van onder de indruk, de andere man had de eer om deze naar boven te takelen maar iedereen was blij dat er toch iets gevangen was. Toch over waren wij nog wel een beetje teleurgesteld. De bemanning dacht namelijk eerst dat er een sailfish was gehaakt en dat is hier een soort moby dick. Meestal wordt er specifiek op dit soort gevist en dat deden wij niet maar je kan gebeuren. De volgende vis was een bonita, dat is familie van de tonijn maar helaas niet zo lekker om te eten. Deze was een stuk kleiner dan de wahoo maar het was best pittig om die vis aan boord te krijgen. Niet dat het een spectaculair gevecht was. Maar zwaar draaien was het zeker. Wel heel erg blij dat wij dit ook eens meegemaakt hebben.

De laatste foto's en filmpjes staan zo ook online. Nu zijn jullie ook weer bij.