Druk, druk, druk.

16 maart 2015 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Waar wij het druk mee hebben? Vakantie vieren natuurlijk. De laatste dagen hebben wij echt ontzettend veel gezien en gedaan. En omdat vakantie betekent lekker relaxen had ik geen zin om lang 's avonds achter de laptop te gaan zitten. Maar vandaag zijn we in de buurt gebleven dus nu wel genoeg puf over om de foto's en het filmpje online te zetten.

Miami is een leuke bruisende stad en heel anders dan Fort Lauderdale. De steden liggen min of meer tegen elkaar aan maar toch is het er heel anders. In Miami Beach op Ocean Drive hangt een mondaine sfeer. Ik weet niet of het aan de prachtige Art Deco ligt maar het ademt een heel andere sfeer uit. Zelf het water is een andere kleur blauw, heel bijzonder. Natuurlijk helpt het mooie weer maar ik word helemaal vrolijk van binnen om daar zo doorheen te fietsen. Dat was echt heel leuk om de auto aan het begin van South Beach te parkeren en dan zo op de fiets te stappen en dit gedeelte zo te verkennen.

Hierna zijn we naar Little Havana geweest. Wij wisten dat het niet heel groot was maar we wilden het ook niet overslaan. Daar hebben wij lekker gegeten en Cubaanse koffie gedronken dat is erg sterk en heel zoet. Daarna de andere toeristische trekpleisters afgetikt, namelijk een sigarenwinkel en het dominopark.

Daarna door naar Wynwood, dat is een wijk in Miami waar de kunst letterlijk op straat te vinden is. Er is daar namelijk prachtige graffiti te vinden. Wat ons betreft echt kunst. Sommige graffiti was ook functioneel zoals de naam van een bedrijf maar andere graffiti leek alleen gemaakt te zijn om te bewonderen.

Voor het einde van de dag en om de ergste spits te vermijden zijn we naar een park gegaan om de zon onder te zien gaan met alweer dolfijnen. Dus ter verduidelijking niet in de oceaan maar in Biscayne Bay voor de oplettende lezer. Dat was een erg mooi einde van een perfecte dag. Die alleen nog beter was geweest als we de springende dolfijn ook op de foto hadden gekregen.

De dag erna zijn we naar de Everglades geweest en vandaag zijn we naar Butterfly World en een MEGA outlet centrum. Die foto's en verslagen komen nog. Want ik vind het wel weer genoeg geweest. Morgen pakken we de auto weer in om via een toeristische omweg weer naar Orlando terug te gaan. Het eind is in zicht maar er komen nog een paar leuke dagen aan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl