Op jacht naar mooie plaatjes.

23 maart 2015 - Zwolle, Nederland

Vanavond na het eten hebben wij allebei een top 3 opgeschreven met de persoonlijke hoogtepunten van de vakantie. Allebei hebben wij de Everglades in deze lijst hadden staan, plaat 2 en 3 om precies te zijn. Al begon het met een teleurstelling.

Op dinsdag 17 maart zijn wij naar de Everglades gereden om daar vanaf Shark Valley met een tram tour de boel te bekijken. Daar aangekomen bleek het park vol te zijn. Ja, vol was het er. We konden het park niet meer oprijden. Hier hadden wij geen rekening mee gehouden. We wisten dat het een geliefde plek was en dat wij eventueel moesten wachten om met een tour mee te kunnen maar dit ging dus niet door. Wij hadden gekozen voor een tour omdat je onderweg ook informatie kreeg van de gids. De andere optie was op de fiets de route afleggen maar dat was 15 mijl (ruim 24 kilometer) dit vonden wij te ver op een fiets zonder versnellingen met een temperatuur van meer dan 30 graden. Maar goed, het hele feest ging niet door.

Nu wisten wij ook dat er verder op een andere plek was om de Everglades te bezoeken namelijk bij Big Cypress national preserve. Bij het visitors center hebben wij daar route gekregen om zelf met de auto op pad te gaan. Dit bleek een groot succes te zijn omdat wij een mooie natuur met veel dieren hebben gezien. Zelfs vogels die met uitsterven bedreigd zijn, namelijk de wood stork. Dit is een ooievaarssoort, na mijn mening wel een erg lelijke maar toch leuk om gespot te hebben. Het was vooral leuk dat we het zelf moesten zoeken. Langs de kant van de weg stonden hier en daar paaltjes met gele bordjes. Daar waren open plekken tussen de struiken en bomen en juist hier vonden wij de dieren. Soms was het klein maar er zaten ook ruime plekken tussen. Zelfs witte reigers zien jagen erg indrukwekkend. Alles bij elkaar zijn wij drie uur zoet geweest met deze route.

Op de weg naar huis hebben wij in een open houten schuur gegeten. Het eten was lekker maar het meest bijzondere was het uitzicht op de Everglades. Zelfs daar nog een alligator voorbij zien zwemmen. Al met al een topdag gehad.