De kop is er af!

17 juni 2018 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen stond de wekker om 6:15 uur. Maar nog voor dat die af ging, waren wij al wakker. De vakantiekriebels zijn nu toch echt wel te voelen. Gezien alle controles die je tegenwoordig moet doorlopen is 3 uur van te voren starten met inchecken geen overbodige luxe.  Zeker voor vluchten naar Amerika, want buiten de Esta (soort visum) die van te voren moet worden aangevraagd. Word je buiten de reguliere controles van bagage en douane nog een keer extra aan de tand gevoeld. Is alle bagage je eigendom? Heb je zelf je tas ingepakt... enz. enz. Maar goed, alles verliep vlotjes en we zijn keurig op tijd vertrokken. Een prettige vlucht gehad en eerder dan gepland geland in Salt Lake City. Bij de douane was het niet echt druk maar ook niet echt snel. Voordeel daarvan was dat de koffers al klaar stonden toen we daar aankwamen.

Maar toen, bij ons hotel zit een shuttle bus service die je van de luchthaven naar het hotel brengt. Na 20 minuten bij de halte beginnen wij ons af te vragen of die bus vanzelf komt of dat wij die moeten bellen of zo. Ik spreek een vrijwilliger aan die deelnemers helpt bij een boogschietevenement. Een hele aardige dame die gelijk haar telefoon pakt om even te bellen voor ons. Maar ze krijgt geen gehoor, ook niet na herhaaldelijk bellen. Deze dame geeft het niet zo op en belt nog naar een andere vestiging van ons hotel. Maar ook die kunnen niet helpen. Er zou elke 20 minuten een bus moeten rijden en we staan ook op de goede plek. Na een uur zijn we er echt klaar mee en pakken een taxi naar het hotel. Natuurlijk waren wij niet echt vrolijk toen wij daar aankwamen maar het personeel pakt het wel goed op. Er was een telefoonstoring en daarom waren ze niet bereikbaar. Waarom wij de shuttle  bus hadden gemist is niet duidelijk. Wel worden de kosten van de taxi vergoed en voor het ongemak krijgen we een tegoedbon voor het diner.

Zo nu lekker slapen en morgen de camper halen.

1. Henk Marijke:
    18 juni 2018
    Goedemorgen heel fijn dat de reis goed is begonnen , nu kan het genieten beginnen. Een lieve groet van Ome Henk Tante Marijke
  2. Gert Willigenburg:
    19 juni 2018