Een moeizame dag met een goed einde.

27 juni 2018 - Granby, Colorado, Verenigde Staten

Misschien hadden wij gisteren niet hardop moeten zeggen hoe lekker relaxt onze vakantie verloopt. Want vandaag begon eigenlijk te vroeg. Rond 2:30 lokale tijd worden we opgeschikt door een hard meganisch geluid. Ik vraag mij af of één van de buren een generator of zo heeft gestart. Na een paar minuten dringt het tot ons door. Het is een goederentrein en er lijkt geen eind aan te komen! We zijn klaar wakker en staan maar even op. Maar goed ook want nog geen 10 minuten later komt de volgende. Gelukkig daarna nog wel een paar uur geslapen dus vol goede moed vertrekken wij naar onze volgende bestemming, Stillwater RV park. We zijn ons dorp nog niet uit of we staan al in een file, de eerste van de vakantie. Maar ach, we hebben een mooi uitzicht op de Colorado river. Leuk om diverse mensen in verschillende vaartuigen voorbij te zien komen.

Als de file oplost zijn we eindelijk lekker op weg. Wij houden allebei van het reizen met een auto, dan wel camper. Vliegen is natuurlijk lekker praktisch, zeker als je grote afstanden wilt afleggen. Maar verder vind ik eentonig en meestal ongemakkelijk. In de camper zie je de wereld steeds om je heen veranderen. Niet alleen de natuur maar ook de gebouwen van indrukwekkend mooi tot gewoon saai. Juist die afwisseling maakt het zo boeiend. Zeker op plekken waar je nog nooit ben geweest. Tot je een bord tegen komt met de tekst: this becomes a dirt road, of te wel dit wordt een onverharde weg. Van de verhuurder mag je daar nooit overheen en met een camper is dat ook echt geen goed idee. Alles gaat rammelen en kraken (in Canada hebben we het een klein stukje geprobeerd). Dus zijn we maar omgekeerd om 20 minuten later weer op het zelfde punt terug te keren waar we vandaan kwamen.

Nu ben ik wel aan het balen hoor. Om de gedachte even te verzetten nog een paar kleine boodschapjes bij de Walmarkt gedaan. Het is inmiddels ook lunchtijd en we besluiten om daar op de parkplaats lunch te maken. Als we daarna weer wegrijden met een koud flesje water uit onze eigen koelkast zijn we toch weer helemaal blij met onze camper. Want wat is het toch fijn om je eigen lunch te maken en te eten waar en wanneer je dat wilt. Zo we zijn weer onderweg en genieten weer van de wereld die voorbij trekt. Tot de weg ons behoorlijk laat stuiteren, het gaat zo hard dat ik met 2 handen het stuur strak moet vasthouden. Maar wat merk ik nu, mijn linker buitenspiegel zit los. Ik kan er niets meer in zien en dat is best vervelend. Zeker als je geen binnenspiegel hebt! Zo snel als het kan gaan we snelweg af en rijden we het eerste de beste plaatsje in die we tegenkomen. Zo wat is er nu aan de hand? Het lijkt erop dat een inbusschoef los is geraakt. In de camper zit geen gereedschap dus het dorp in gelopen om hulp te zoeken. Van een lokale fietsverhuurder mag ik een setje inbusbouten lenen. Fijn nu moet het goed komen, maar helaas de maat die wij nodig hebben zit er niet tussen! Dit wordt het irritant. Bij een andere winkel duct tape gekocht, want als niets werkt gebruik je dat. Maar zelfs dat laat ons in de steek. Tijdens het rijden verschuift de spiegel toch een beetje en dat is niet ideaal. Dan komt Arie op het idee om garage op te zoeken. Want dit land barst van de auto's en zijn er dus ook veel garages. En ja hoor, nog geen 10 minuten later vinden we zelfs een Ford garage. Die heeft het probleem in 2 minuutjes opgelost. Het was ook niet erg ingewikkeld maar wel erg lastig.

Na deze lange onderbreking eindelijk weer onderweg naar onze campground die net aan het begin van de Rocky Mountains ligt. Gelukkig verloopt de rest van de reis zonder onderbrekingen. Op de eland na, die we nog geen 100 meter na het bord "welkom in Rocky Mountains national park" zagen. Het ging in een flits maar het was heel duidelijk zichtbaar. Wat was die groot. Dat zijn juist de onderbrekingen die het reizen extra leuk maken. We parkeren onze camper op een plek met prachtig uitzicht op een meer. Genietend van dit uitzicht de dag toch relaxt afgesloten.

1. Henk Marijke:
    28 juni 2018
    Geweldig mooi allemaal, Bianca Arie wat een spannende dag met goede afloop Heel veel plezier liefs van ons .