Monterey Aquarium of the Bay en the 17 miles drive.

19 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het programma van deze dag, eerst naar het aquarium daarna een stuk langs de kust rijden. Of te wel de beroemde 17 mile drive.

Dit aquarium is één van de grootste van Amerika, dus we zijn benieuwd. Het is er ook prachtig, vooral de zeeotters en de wadvogels zijn super schattig! Wat daarbij veel indruk maakt is het grote bassin met maar liefst 4.5 miljoen liter water! Compleet met soepschildpad, tonijn, haaien, een giga school sardientjes enz.

In de vroege ochtend zijn we bij de supermarkt geweest en hebben we water, brood en beleg gekocht. Daarom kunnen we nu lekker picknicken langs de kust. Door de harde wind konden we niet buiten zitten. Maar vanuit de auto ook een prima uitzicht op een grote rots met zeeleeuwen. Natuurlijk niet vergeten om "the Lone Cypress" op de foto te zetten. Ik heb gelezen dat dit de meest gefotografeerde boom ter wereld is, of het klopt geen idee, maar er stonden wel massa's mensen te flitsen daar.

Nu door naar San Francisco, het verkeer was best druk maar op de carpoolstrook viel het best mee (dank je Marijke). Rond 17:15 bij ons hotel, De volgende dag staat Alcatraz op het programma. We besluiten om het openbaar vervoer hier maar eens uit te testen en uit te zoeken hoeveel tijd het kost om bij de haven te komen. We hebben namelijk al kaartjes en als we te laat zijn, zijn we niet alleen de kosten van de kaartjes kwijt. Ook kunnen we er dan niet meer heen, Alcatraz is vaak een paar dagen van te voren al uitverkocht. Bijna 1.5 uur later staan we eindelijk op de pier, dat viel best tegen. Helaas duurde de terugreis bijna 2 uur omdat de trams zo vol zaten dat ze doorreden, lekker dan! Toen we eindelijk weer bij ons hotel waren zaten alle restaurants al dicht, behalve de Mc Donalds. Geheel tegen onze principes zijn we hebben we hier maar wat gaan eten. Het was al 22:00 uur geweest dus we hadden ook wel zin in wat.

1. Marijke:
    19 september 2013
    Oh neeeeee, niet de Mac Donalds :( Smaakt het nou hetzelfde als hier? ;)
  2. Mark:
    19 september 2013
    Ja inderdaad... is het net zo erg? :) Dat aquarium lijkt me wel re-te-gaaf trouwens. Ideetje voor Arie? Vijvertje in de achtertuin?
  3. Lisette:
    19 september 2013
    Super leuk om jullie ervaringen te lezen! !
  4. Arie en Bianca de Graaf:
    20 september 2013
    @ Marijke, niet dat ik principieel tegen de Mac ben maar er is hier zoveel meer te kiezen. Ze hebben wel andere burgers op de het menu maar de smaak blijft wel hetzelfde...

@ Mark aquarium was echt heel gaaf, maar om mijn postzegeltuin te verkleinen met een vijver, nee bedankt. Ik koop volgend jaar wel weer een visvergunning ;-)

@ Lisette, fijn te horen, dank je voor je reactie!