Hoe Noordelijker je komt, hoe Zuiderlijker het wordt.

3 maart 2015 - Panama City, Florida, Verenigde Staten

Dat is een gezegde in Florida. Wat hier mee wordt bedoelt is de Zuidelijke mentaliteit. Gisteren zijn wij een heel eind naar het Noorden gereden en aangekomen in Panama City. In de ochtend hebben wij Cedar Key bezocht. Dit is een oud dorpje wat de sfeer van de jaren 60 van Florida bewaard. Het was inderdaad een schattig dorpje met fris gekleurde houten huizen. Maar als je het nieuwe filmpje bekijkt zul je zien dat het een beetje flets lijkt. Dat komt omdat er helaas nogal mist van de Golf van Mexico af kwam. Ondanks dat de temperatuur bijna de 30 graden bereikte wilde het niet opklaren. Toch hebben we wel pelikanen gevonden en op de foto gekregen.

Onderweg naar Panama City moesten we omrijden in verband met een ongeluk. De politie gaf ons de keus om ruim 2 uur te wachten of  om 16 kilometer over een onverharde weg om te rijden. Wij hebben maar voor het laatste gekozen en eigenlijk was het best leuk. Want Arie heeft langs de weg in het water een aligator gezien! Helaas konden we niet stoppen voor een foto in verband met het verkeer achter ons.

's Avonds hebben wij in diner gegeten en hier had ik echt het gevoel in het Zuiden te zijn aangekomen. We werden verwelkomd met: Hi, how are y'all doing today? Daarna, where would you like to sit ma'am? Het accent is duidelijk erg Zuidelijk. Vond dat eerder ook al meer dan verwacht maar nu is het helemaal onmogelijk te missen. Ik vind het wel grappig klinken moet soms een glimlach onderdrukken. De 2 voorgerechten die wij hadden besteld waren groot genoeg om alle honger te stillen. De country music op de achtergrond maakte het af. Ja, wij zijn in the deep South aangekomen.

1. Petra:
    4 maart 2015
    Het ziet er allemaal heerlijk amerikaans uit. Geweldig! Leuke video's ook
  2. Willem:
    4 maart 2015
    Leuk om jullie reis te volgen leuke foto's en video's.