Off with a bumpy start

28 februari 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Dat lijkt ook voor onze vakantie op te gaan. Letterlijk in de zin dat onze vlucht een beetje hobbelig was. Niets ernstig hoor, maar af en toe ging het signaal "riemen vast" aan en leek het alsof we over de kinderkopjes heen reden. Ook figuurlijk liep het niet allemaal goed. Van wachtrijen voor inchecken naar wachtrijen voor de douane, tot aan het niet op orde hebben van de navigatie. Dat laatste kwam door mij. Maar niets kan de goede sfeer verpesten en alles is goed gekomen.

Want wat is het fijn om weer naar Amerika op vakantie te gaan. Het blijft voor ons een interessant land voor wat betreft natuur en cultuur. Ook al zijn er genoeg redenen te noemen waarom je hier niet zou willen wonen. Toch is het wel bijzonder om hier te zijn. Vlak voor de landing riep een kind erg enthousiast door het vliegtuig, AMERIKA, AMERIKA! Direct had ik het beeld van reizigers die na een lange toch over de oceaan dan eindelijk het beloofde land zagen. Die moeten dat gevoel ook gehad hebben en ik snap dat.