Onderweg naar Okanagan Lake.

16 juni 2016 - Okanaganmeer, Canada

Vanuit Manning Park zijn we naar Okanagan Lake gereden. Met de kachel op vol, want we bibberen nog aardig. Voordat we het park uitrijden gaan we nog langs het visitors center want die heeft een kampwinkel. Daar aangekomen worden we druk begroet door grondeekhoorntjes. Ook al hebben we die veel vaker gezien, ze blijven leuk. Terwijl we naar binnenlopen vliegt er een kolibrie langs. Of toch niet? We blijven even staan en ja, het is er echt één. Ik wist dat ze wel voorkwamen in Canada maar had dat met deze temperatuur echt niet verwacht. Helaas had de kampwinkel niet wat we zochten. Toch was het een leuke stop want ik heb wel een leuke magneet gevonden.

Weer onderweg met de camper. Zolang je onder de 80 km rijd gaat het best, ga je sneller dan begint ons slagschip te zwabberen en te rammelen. Het doet mij steeds meer denken aan mijn eerste auto. Of dat ook een grote bak was? Nee in tegendeel, het was een Fiat Panda. De eerste uitvoering om precies te zijn. Want die had ook geen wegligging en boven de 80 km per uur ging ook alles piepen en kraken. Toch heb ik wel goede herinneringen aan die auto. Heeft mij nooit in de steek gelaten en overal heen gebracht. Hoop dat dit ook voor de camper gaat geldt.

Langzaam verdwijnen de grote naaldbomen van de bergen. Ze worden wat lager en leger. Het gebied waar we heen gaan staat bekend om wijn en fruit. Onderweg hebben wij heerlijke kersen, nieuwe oogst aardappels en paprika's gekocht. Echt leuk dat we zelf kunnen koken. Al vrij snel zien we het lang gerekte Okanagan Lake en daar ligt ook onze camping aan. Opnieuw mogen we zelf een plek uitzoeken. We kiezen een plek waar we eerder marmotten (of andere grote knaagdieren) zagen spelen en vlak bij het meer. Als het avond wordt, wordt het heerlijk stil maar gelukkig niet meer zo koud. Slechts 150 km verder is niet alleen het landschap verandert maar ook de temperatuur. De volgende ochtend vroeg, lokaal zo rond 6:30 hebben we gewandeld langs het meer, zo vanuit de camper. Echt ideaal! Daarna ontbijt en op naar Revelstoke.

1. Petra:
    18 juni 2016
    Wat ziet het er daar prachtig mooi en rustig uit. Ik word helemaal relaxed van jullie vakantiefoto's''s, hahaha!
  2. Lisette:
    19 juni 2016
    Goed om te lezen dat jullie zo genieten!
    Groetjes Lisette