In de Rockies.

20 juni 2016 - Lake Louise, Canada

Eindelijk weer WIFI. Hieronder weer een verslag maar er zijn nu ook verschillende foto's toegevoegd.

Voor we de Rocky Mountains in kwamen was het lekker rustig. Sommige routes en campgrounds waren nog afgesloten. Ik vroeg mij af of we niet te vroeg in het seizoen waren. Maar nu we in de Rocky Mountains zijn weet ik dat het niet zo is. Wat een hoop mensen in eens. Daarom willen wij graag 's ochtens vroeg op pad om zo de meeste mensen te ontlopen én de grootste kans om dieren te zien. De eerste ochtend, het is 6 uur en het regent met bakken uit de hemel. Ons mooie uitzicht van gisteren is verdwenen in een grote grijze wolk. Natuurlijk zijn we niet van suiker maar om nu door de stromende regen buiten te gaan lopen. Het moet wel een beetje leuk blijven. Nou goed dan, we draaien ons nog maar eens om. Veel later dan gepland gaan we naar Johnston Canyon. Gelukkig is het droog en nog niet super druk. De wandeling door de Canyon was een leuke ervaring. Je volgt de rivier naar boven langs een prachtig landschap en als kers op de taart wordt je beloond met diverse watervallen. Al hebben wij niet de route afgewandeld, want het verschil in hoogte is toch best pittig.

Hierna zijn we doorgereden naar de nieuwe campground. We willen vandaag nog wel naar Lake Louise en Lake Moraine maar dat doen we niet op het midden van de dag. Veel te druk! Daarom een lekkere rustige middag bij de camper. Opnieuw in een prachtige omgeving. Waar we de vorige dag nog uitkeken op een grootse berg zitten we nu in een gezellig bos. De zon is gaan schijnen, ik zit buiten mijn blog te schrijven en Arie is met zijn nieuwe hobby bezig. Houthakken, hij heeft er handigheid in gekregen en hakt er druk op los. Dat wordt een mooi kampvuur vanavond.

Tegen de avond rijden we naar Lake Moraine. Ik kijk er erg naar uit omdat één van mijn wallpapers op de computer een foto van Lake Moraine is. Elke keer als ik die voorbij zie komen wordt ik beetje wee. De verwachting is daarom misschien wel te hoog. Op de parkeerplaats aangekomen is het er toch nog best druk. Vind ik wel jammer want daardoor wordt de hele natuur ervaring minder. Op aanraden van een medewerker van het informatiecentrum lopen we niet rechtstreeks naar het meer maar een pad op net voor het meer. Slechts 10 minuten lopen en dat moet de plek zijn. Wel jammer dat het steil omhoog loopt. Maar eenmaal boven verschijnt in eens het beeld waar ik al maanden naar het kijken bent. Gewoon schitterend om het in het echt te zien! Ook is het hier boven lang niet zo druk als beneden, fijn hoor.

Als laatste staat Lake Louise op het program. Dit meer heeft als bijnaam De Parel van de Rockies. En mooi is het er zeker. Met het super luxe hotel erbij, waar vanavond een harp wordt bespeeld in de tuin. Heeft het een hele bijzondere sfeer. Toch vinden wij Lake Moraine mooier, maar ach dat is een luxe probleem.

1. Helga:
    23 juni 2016
    Leuk weer een verslag! Geniet nog van jullie vakantie en de natuur
  2. André:
    Hoi Bianca and the lumber Jack

Leuk om jullie verslag te lezen. Roept goede herinneringen op. Ik hoop voor jullie dat de zon vaker gaat schijnen. Als de zon schijnt is alles nog mooier.

Groet vanaf de Nordkapp
  3. Willem:
    23 juni 2016
    Leeuk om te zien en te lezen wat jullie daar beleven. Geniet er nog van.
  4. Petra:
    24 juni 2016
    Prachtige foto's weer! En een heerlijk levendig verslag, alsof we erbij zijn ;-). Die plaatjes lijken regelrecht uit de 1-miljoen-puzzelstukjes-puzzelfabriek te komen :-)
  5. Arie en Bianca de Graaf:
    25 juni 2016
    @Helga, dank je wel en gaat zeker lukken.
    @André, al hebben we best wat regen en bewolking gehad. Gelukkig heeft ons dat nog niet veel gehinderd. Op de gletsjer hadden we gelukkig wel erg goed weer. Maar zoveel zon als jullie hebben zal moeilijk te evenaren zijn.
    @Willem, dank je wel, alles komt goed :)
    @Petra, fijn te horen dat je het leuk vindt.