Suburbia en Spring Break

15 maart 2015 - Coral Springs, Florida, Verenigde Staten

Vandaag was al weer onze tweede dag in Coral Springs. Het is stralend weer met 30 graden met een lekker windje. Gisteren zijn wij aangekomen op ons airbnb adres. Airbnb is een organisatie die bemiddeld tussen mensen die hun huis (gedeeltelijk) verhuren en mensen die dat willen huren. Wij hebben hier een prima kamer met een lekker groot kingsize bed en met een bijna grotere televisie. Alles is keurig geregeld en daarbij kunnen we ook nog gebruik maken van de tuin waar wij vanmorgen lekker hebben ontbeten. Toch is dit niet helemaal gepland. We wisten echt wel dat we in een hoogseizoen hier zitten maar tot nu toe konden we alles prima regelen. Tot nu toe dan, want in eens zijn alle hotels 3 keer zo duur geworden. Dus dezelfde hotels ketens die wij elke keer hebben geboekt maar vanaf dit weekend vol of veel duurder. En ik heb geen idee wat er aan de hand is. Anders dan dat het dinsdag St. Patrick's Day is. Maar goed, dit heeft ook wel z'n leuke kanten om eens in een buitenwijk te verblijven. Ook is de verhuurder erg aardig, gaf ons gisteren de tip om naar het lokale strand te gaan en maakte vanmorgen als extraatje koffie voor ons.

Vandaag zijn wij de gekte van Fort Lauderdale ingesprongen. Nou dat is aardig gelukt want gek is het daar. Duidelijk ook dat er Spring Break wordt gevierd, veel jonge mensen op het strand die een feestje aan het vieren zijn. Dus met harde muziek en alcohol. Dat laatste is niet toegestaan, er hangen ook overal bordjes met waarschuwingen. Maar ach, als je een bruinzakje om je blikje doet valt het meneer agent vast niet op. Dat je dan daarna alle lege bier blikjes als confetti om je heen smijt maakt het bijna niet erger. Toch is het voor ons als toeschouwer wel leuk om in dat feestgedruis te mengen. In Amerika hebben ze niet veel terrasjes maar wij hebben er een gevonden vandaag. Lekker gegeten en van het uitzicht om de boulevard genoten. Ook de auto's waren net zo divers als het publiek, van mooie oldtimers en dure sportauto's tot aan een "Kijk ik heb mijn Mercedes zelf roze geverfd." Eigenlijk dus best een luie dag gehad, daarom gaan we morgen vol aan de bak. Want dan gaan we sporten, sportvissen om precies te zijn. Wij zijn heel nieuwsgierig wat we gaan vangen, of hopen in elk geval iets te vangen.

1. Lisette:
    15 maart 2015
    Jullie genieten zo te lezen! Heerlijk hoor!