Ucluet en Victoria

2 juli 2016 - Victoria, Canada

Nog best onder de indruk van het mooie uitzicht van gisteren vertrekken we naar Ucluelet. Het zonnetje schijnt lekker, wij zijn er helemaal klaar voor een wandeling langs de kust. Als we bij de parkeerplaats aankomen horen we een monotoon getoeter. Geen idee waar het vandaan komt, maar naar 5 minuten wandelen snappen we het meteen. Zeemist! Dik als erwtensoep en kil als de nacht. Het getoeter is een misthoorn. We besluiten om te keren en eerst na het dorp te gaan. De zon schijnt fel, we hopen dat het beter wordt. In het dorp zit een zeeaquarium, die gaan we eerst bezoeken. Het is niet erg groot maar wel bijzonder. Alle dieren en planten zijn lokaal gevangen in het voorjaar en worden in de herfst weer vrijgelaten. In de winter is het aquarium een paar maanden gesloten. Tijdens het seizoen houden ze de dieren goed in de gaten. Afgelopen maandag is er een octopus vrijgelaten omdat hij te groot werd en vervangen voor een kleiner exemplaar. Voor ons is het leuk om ook de natuur onderwater te zien rondom Vancouver Island.

Tegen de middag ondernemen we poging 2 van onze wandeling. Op de parkeerplaat horen we opnieuw de misthoorn, dat belooft weinig goeds. Als we 5 minuten later weer op het zelfde punt komen zien we dat het totaal niet is opgeklaard. Helaas maar we gaan het toch maar proberen. Want het bos waar we inlopen is prachtig. Na een paar kilometer komen we op een kruising, door naar het strand of met een boog weer terug. We besluiten het pad terug te volgen. Want met deze mist is er op het strand ook niet veel te zien. Best jammer, ik had mij verheugd op deze wandeling. Maar het is niet anders. In de avond hebben we nog een tegenslag. Arie valt met douchen en denkt dat hij een rib heeft gebroken. Heeft hij eerder gehad dus hij weet ook dat je er niets mee kan dan alleen voorzichtig aan doen.

De dag erop is weer een reisdag. Gelukkig voor Arie want hij heeft flink last van z'n rib. Hoop dat hij morgen in betere doen is. Want dan gaan we Victoria verkennen. Na bijna 6 uur (met stops) komen we aan bij onze campground vlakbij het centrum van Victoria. Het is een enorme campground, er staan honderden campers in nette rijen naast elkaar. Dit is zonder twijfel de lelijkste campground die wij zijn tegengekomen. Gelukkig gaan we morgen meteen weer verder dus erg is het niet. Toch lijkt het er ook hierop dat er ook mensen zijn die hier seizoensplaatsen hebben. Smaken verschillen zal ik maar zeggen.

Vandaag doen we rustig aan, Arie heeft nog steeds veel last van zijn rib als we naar het centrum van Victoria rijen. We parkeren bij de haven. Vlakbij zijn diverse kraampjes en straatmuzikanten, het zonnetje schijnt en er hangt een gemoedelijk sfeertje. Toch ziet Arie het niet zitten om verder de stad in te gaan. Hij gaat even liggen in de camper, ik ga nog even de winkelstraat door. Daarna vertrekken we naar de ferry. Opnieuw hebben we een heerlijke overtocht. Zonnig en lekker rustig. We hebben de hele tijd, bijna 1.5 uur lekker buiten op het achterdek zitten genieten. Vanaf de ferry is het nog maar 10 minuten rijden naar de laatste campground. Vanaf nu is het gedaan met de pret, we moeten de koffers inpakken en de camper schoonmaken. Want morgenvroeg moet onze camper worden ingeleverd.

1. Lisette:
    2 juli 2016
    Vervelend van je rib!
    Hopelijk kan je nog wel genieten!