Vancouver en Cruise Canada

14 juni 2016 - Hope, Canada

Hallo iedereen,

Veel dank voor alle goede wensen. Heel leuk om wat van jullie te horen. Ook al is dat niet de aanleiding geweest om een blog te starten. Maar nu deze er toch is, is het wel leuk om ook wat terug te horen.

Eigenlijk had ik gisteren dit verslag al online willen zetten omdat de wifi in het hotel best goed was. Maar na een lange maar leuke dag had ik er toch de puf niet meer voor. Dus als je dit verslag nu leest dan is het met de indrukwekkende cijfers geupload: ping 657, down 0,25 Mbps en up 0.58 Mbps.

Zo nu terug naar het verslag. Zaterdag zijn wij vertrokken vanuit Amsterdam naar Vancouver. Een vlucht van 10 uur die lekker rustig verliep. Daarna met de taxi naar het hotel. Onderweg maakte wij voor het eerst kennis met Canada. Dat het veel op Amerika lijkt dat had ik al begrepen, ten minste het Engelstalig gedeelte. Maar eigenlijk zag ik geen verschil. Vraag mij ook af of ik dat aan het eind van de vakantie nog vind. Vancouver is een grote stad en hier en daar wat vuil op straat is daarom ook niet vreemd. Maar ik had dat niet verwacht. In mijn hoofd had ik Canada met Scandinavië vergeleken.

De volgende dag zijn we begonnen met een fietstocht van ongeveer 10 kilometer om Stanley Park. Dit park is voor Vancouver wat Central Park is voor New York. Alleen ligt het niet in de stad maar aan de buitenkant. In het begin was het wat bewolkt maar de zon kwam al snel door. De eerste stop was meteen de drukste, want de Totempalen daar zijn wel de grote attractie. En terecht, erg bijzonder om te zien. Daarna vooral genoten van het prachtige uitzicht op zee.

Na het fietsen zijn we naar Granville Island vertrokken en daar de markt bezocht. Er heerste een prettige sfeer en het aanbod van kraampjes, winkels en restaurantjes was afwisselend. Na een lekkere lunch buiten zijn we vertrokken richting Gastown, het historisch centrum van Vancouver. Onderweg daar naar toe kon ik mij niet bedwingen en heb ik nog even geshopt! Daarna gewandeld in Gastown richting de steam clock. Deze klok op stoom geeft elk uur geen "bim - bam" maar een "fluitconcert" Heel indrukwekkend om dat je ook veel van de mechaniek kan zien.

Wij houden allebei van Chinees eten dus waar kun je de dag beter afsluiten dan in Chinatown. Van Gastown naar Chinatown is een kwartier lopen maar daar tussenin ligt een niet zo frisse wijk met veel drugsverslaafden en daklozen. Ook dit verschijnsel is een grote stad niet vreemd. Maar wat ik echt nog nooit heb gezien is dat ergens op een verzamelpunt er een soort rommelmarkt was. Niet met de gebruikelijke rommel maar door en voor drugsverslaafden en of daklozen. Met recht een rommelmarkt! Eenmaal in Chinatown heerlijk gegeten bij een restaurant met de ambiance van een badkamer. Dat laatste lijkt wel een soort universele afspraak tussen Chineserestauranthouders. Want ook dat zie je verdacht vaak!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. André:
    15 juni 2016
    Wij hebben het verslag gelezen. Zo te lezen een prima start van jullie vakantie. We kijken uit naar het volgende verslag.

Groet vanuit het schone Noorwegen (Lofoten)
    Marian en André
  2. Arie en Bianca de Graaf:
    16 juni 2016
    Hoi André en Marian,
    Leuk dat jullie ons volgen. Het volgende verslag staat net weer online. Foto's volgen nog. Jullie ook heel veel plezier in Noorwegen!
    Groetjes Arie en Bianca