Zion Canyon National Park

28 september 2013 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Gister hebben wij Zion bezocht, de foto's staan al online en vandaag Bryce. Hier het verslag van Zion. Van Bryce moet ik nog even bijkomen ;-)

Zion Canyon is net als de Grand Canyon gevormd door een rivier. Door de aanwezigheid van water is er een diversiteit van planten en dieren. Dat maakt het aanblik weer heel anders dan dat wij tot nu toe hebben gezien. Ik vond het vooral heel liefelijk aandoen. De rivier is nu een rustig stroomend watertje maar een paar keer per jaar (volgens de buschauffeur ongeveer 20 per jaar) veranderd het in een wild kolkende water massa. Die zelf nu niet altijd beheersbaar is en daardoor soms schade toebrengt aan het park, weg bomen of weg weg! Wij hebben 2 heerlijke wandelingen gemaakt. Eén naar de Narrows en één naar de Emerald Pools. De eerste begint met een wandeling langs de rivier, aan het eind kun je verder wandelen in de rivier. Hoeverder je loopt hoe smaller het wordt. Op z'n smalst kan je beide kanten tegelijk aanraken. Zover zijn wij niet gekomen. Lopen in een rivier is niet makkelijk. Glibberige stenen die los zitten, ijskoud water. Maar we zijn wel een stukje gegaan. Toch heel apart om een keer mee te maken. Daarna zijn we naar de Emerald Pools geweest. De wandeling er naar toe was heel mooi, veel loofbomen en planten maar ook cactussen. De Pools zelf vonden wij niet zo heel indruk wekkend. Kwam ook door dat de waterval, die toch al niet zo groot is, bijna helemaal weg was. Dit komt net zoals in Yosemite doordat het najaar is. Maar toch een hele leuke dag gehad in Zion.

1. Armando:
    30 september 2013
    Goedenavond hier en goedemorgen daar

Wat een prachtige foto's, je kunt bijna geen lelijke foto's schieten met zo'n omgeving. Dat bedoel ik nou met jaloersmakende foto's :P Hadden jullie geen survival in de planning? Tentje opzetten en pa gaan jagen voor eten haha
  2. Arie en Bianca de Graaf:
    1 oktober 2013
    Nou geen survival met al die beren om je heen, maar idd omgeving is hier fantastisch.