Bodie

24 september 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Van morgen zijn we naar Bodie geweest. Dat is een spookstad die in 1859 is gesticht. Toen er goud werd gevonden is het explosief gegroeid naar 10.000 bewoners in 1879. In die tijd was de stad van god los. Overvallen, gevechten en moorden kwamen dagelijks voor. Maar toen het goud verdween, verdwenen ook de bewoners. Rond 1940 verlieten de laatste mensen Bodie. Wat er nu nog staat is nog maar 5% van wat er ooit heeft gestaan. Twee grote branden hebben het meeste vernietigd.

De weg naar Bodie was niet verhard, maar het was een half uurtje hobbelen zeker waard. Bodie heeft een goede indruk achtergelaten hoe het er vroeger uitzag. Alles is nu zoals het toen is achtergelaten. Van diverse meubilaire tot aan roestige blikjes en glasscherven op de grond. En dat alles op ruim 2000 meter hoogte.

Daarna zijn we richting Death Valley gereden, daar gaan we morgen heen. Vandaag hebben we een dikke 400 km gereden waarvan ruim 300 op dezelfde weg. Best apart om dat op je navigatie te zien staan! Dus vandaag via mount Whitney ( het hoogste punt van de VS, excl. Alaska, Naar Las Vegas, via Death Valley ( het laagste punt van de VS). Zin in!!!

1. Guus en Corrie:
    26 september 2013
    Hoi Amerikagangers, Wat jammer dat jullie wat minder weer hadden in Yosemite, maar wat zijn de foto's mooi!! We zouden bijna jullie kant opkomen. Groetjes, Guus en Corrie
  2. Arie en Bianca de Graaf:
    26 september 2013
    @ Guus en Corrie. Hoi collega Amerikagangers, denk dat we elkaar inmiddels aardig aan het naderen zijn. Vermaken jullie je ook een beetje?