En dan word je wakker...

16 september 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

met de gedachte in je hoofd, ik ben in Los Angeles. Wauw het klopt ook nog. Enige probleem is dat het hier lokaal 23:00 is. Dus niet echt een goede tijd om wakker te worden en op te staan. Zeker niet als je nog maar 3 uur hebt geslapen, na toch wel een lange reisdag.

De vliegreis is rustig verlopen. Onderweg goed verzorgd maar neemt niet weg dat het wel een eind vliegen is. Wij zijn eerst op Oakland (vlak bij San Francisco) geland. Dit was ons bekend. Maar of we ook moesten uitstappen was niet zeker. We moesten er dus wel uit, wat na ruim 11 uur vliegen geen straf is. Als je in Amerika komt is het verplicht om door de douane te gaan. Omdat wij weer snel terug in het vliegtuig moesten zijn heeft Arke een aantal dingen geregeld. Zo mochten wij (samen met andere reizigers voor Los Angeles) als eerst van boord. Hadden ze onze bagage al van de band afgehaald, konden het zo pakken en doorlopen. Daarna aparte plek ingericht om je bagage weer af te geven. Al met al waren we met een uur weer terug in het vliegtuig. Wel jammer dat we toen 30 minuten vertraging hadden voordat we weer verder konden. Toen nog een uurtje vliegen om in Los Angeles weer te landen. Omdat we al door de douane waren in Oakland konden we er nu zo uitlopen rechtstreeks naar de bagage. Die hadden we ook snel want er was maar nog geen halve boeing aan mensen uitgestapt. Ik had gehoord dat dit op LAX lang kon duren, dus ik was opgelucht dat wij daar nu van ontsnapt waren.

Na was peinzen een huurauto uitgezocht en hop naar het hotel. Was echt dicht bij, nog geen 5 km vanaf de luchthaven. Hotel prima in orde, de kamer echt verbazingwekkend groot.

Het is hier nu 7 uur 's ochtends. Gaan zo ontbijten en dan via highway 1 richting Monterey. Ik zie op ons blog dat het lijkt of wij daar al zijn. Dat komt door het tijdsverschil. Het is namelijk in Nederland al 16:00. Mocht er iemand van in de war zijn geraakt dan hoop ik dat het bij deze duidelijk is.

1. Marijke:
    Toffe kamer!! Geniet ervan! Liefs
  2. Rianda Plat:
    16 september 2013
    Wow. Wat een mooie kamer. En groot. Veel plezier!
  3. Helga:
    16 september 2013
    Mooi rood is niet lelijk :) Ik vind het nog wel een aardig grote bak.
  4. Petra:
    16 september 2013
    Grote kamer, grote auto: typisch Amerika, daar is alles groot :-)
  5. Armando:
    17 september 2013
    Wakker worden!! Waar blijven die jaloersmakende foto's haha :P
  6. Guus en Corrie:
    18 september 2013
    Wat leuk dat jullie eindelijk ook in de States zijn! Wel een lange vlucht voor jullie. Mooie auto uitgezocht! Nu lekker aan de tocht beginnen en geniet ervan. Wij zijn inmiddels aangeland tussen de bizons in South Dakota. Groetjes!
  7. Mark:
    19 september 2013
    'Murica! Go big or go home :) Gelukkig zonder problemen de vlucht overleefd zie ik. Veel plezier daar!
  8. Arie en Bianca de Graaf:
    20 september 2013
    @ Guus en Corrie, we zijn erg blij dat de vakantie eindelijk is begonnen. Genieten doen we zeker! Jullie ook veel plezier South Dakota.