Bryce Canyon

20 juni 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vannacht een paar keer wakker geworden omdat we nog last hebben van het tijdsverschil. Maar verder lekker geslapen, het bed ligt prima. Rustig ontbeten om daarna optijd richting Bryce Canyon te gaan. In 2013 hebben wij ook een rondreis gemaakt door Amerika. Bryce Canyon heeft toen enorm veel indruk op ons gemaakt. Daarom besloten wij om dit park opnieuw aan te doen nu wij er toch in de buurt waren. Eén van de voordelen van een camper is dat je meer mogelijkheden hebt om in de nationale parken te overnachten. Je zit dan midden in de natuur en met een beetje geluk loop je zo je camper uit de wandelroute op. Meestal zijn er weinig faciliteiten maar is er wel veel rust. Ook in Bryce Canyon hadden wij ons oog op een campground laten vallen. Helaas kon je deze niet van te voren reserveren maar is er een "first come, first serve" regeling. Of te wel, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Wij waren echt mooi optijd maar vonden het toch spannend of wij nog wel een plekje konden vinden. Gelukkig was er ruimte genoeg en konden we een mooie plek uitzoeken.

Zo nu is het tijd om er op uit te gaan om wat mooie plaatjes te schieten van Bryce Canyon. Vanaf onze camper wandelen wij in een kwartier naar het prachtige amfitheater. Omdaar opnieuw verbaast te zijn over de overweldige ervaring. Hoelanger je kijkt hoe meer je ziet. De grillige vormen met de bijzondere kleurschakeren zijn zo mooi. Ik kan er gewoon niet bij dat de natuur zoiets kan maken. Vanaf daar lopen wij langs de rand verder om in de middag te lunchen in de lodge van Bryce Canyon. Verder nemen wij nog een kijkje bij het visitors center en sluiten wij de middag af bij Bryce Point. Dat is een hoger gelegen uitzicht punt. De rest van de middag en begin van de avond blijven wij lekker bij de camper. Om vlak voor zonsondergang opnieuw naar het amfitheater te lopen om tijdens zonsondergang de kleuren te bewonderen. Maar dat is niet gelukt, we waren te laat. Het lastige van zoiets is dat je niet precies weet hoelaat je daar moet zijn. Ook hebben wij er niet bij stilgestaan dat het amfitheater een soort kom is waardoor de zon daar eerder is verdwenen. Jammer maar het is niet anders. Eenmaal terug bij de camper werd het pas echt donker. Het was helder en hebben daardoor heel veel sterren gezien. Ook super mooi alleen niet goed op de foto te krijgen door ons. De volgende ochtend zijn we met camper nog wat verder het park in gereden. Onderweg kwamen we nog 2 pronghorns, een soort van antilopes tegen. Bij een paar uitzichtpunten gestopt om met de natural bridge een voorschot te nemen op Arches national park. Ik blijf herhalen maar het blijft zo mooi.

Vanaf Bryce Canyon vertrekken we naar Page. We hebben hier een camping aan Lake Powel geboekt. We zakken ongeveer 1000 meter en dat merken we vooral aan de temperatuur. Overdag is het al een stuk warmer, ruim 10 graden. Maar 's nachts scheelt het bijna 20 graden. Van gister nacht ongeveer 5 graden celcius naar nu ruim 20! Aan de zijkant of onderkant van ons blog kun je de huidige temperatuur zien van onze locatie. Door het tijdsverschil loopt het iets voor maar het geeft wel een beeld. Verder worden de foto's onder het blog niet altijd allemaal weergegeven. Als je wel alle foto's wilt zien moet je boven in het menu "foto's" selecteren. Daar staan ze allemaal. Zo en dan gaan we ons nu gereed maken voor Antilope Canyon.